Løvetann

Løvetann

mandag 27. mai 2013

Hagefuglprosjekt Mai 2013

Er ikke helt sikker på hvorfor jeg bestemte meg for å starte et Hagefuglprosjekt akkurat nå i Mai, men slik har det altså gått seg til. En flott dag bestemte jeg meg for å hente stativet, finne fram en stol, og sette meg helt åpent bak det lave steingjerdet i hagen vår for å fotografere hagefuglene. Bildene ble ikke akkurat supre til å begynne med, ettersom det var gass i fuglene, men de kom til slutt. Jeg ble etter hvert så opphengt i denne fotograferinga, at det ble en vane. Jeg gikk ofte ut, uavhengig vær, og satte meg på samme plass med kamera på stativet. Ettersom jeg gjorde det oftere og oftere, tenkte jeg at jeg skulle lage et blogg-innlegg om det. Og slik hadde det seg. Den 16. Mai bestemte jeg meg plutselig for å ta fram Kamuflasjeteltet mitt, og bruke det til fotograferinga. Dette ble en stor suksess, og jeg fortsatte som
sagt med dette. Artene som var på foringa var: Jernspurv, Grønnsisik, Grønnfink, Blåmeis, Kjøttmeis, Bokfink, Gråspurv, Pilfink og Ringdue. Ikke det store, men det er litt, og bildene av de fleste artene er blitt betraktelig forbedret.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar